Station Wapenveld ligt aan de lijn van Apeldoorn naar Zwolle. Deze KNLS-lijn is geopend in 1887 en wordt ook wel de Baronnenlijn genoemd. Wapenveld is ook in model een relatief klein station met een kruisingslengte van ruim twee meter. Er liggen twee kopsporen: aan de zijde van het stationsgebouw ligt een spoortje naar de goederenloods van Van Gend en Loos, hier worden stukgoed en fietsen overgeslagen. Aan de andere kant ligt een spoor naar een verhoogde zijlading die onder andere gebruikt werd voor houtladingen, kolen, kunstmest en bijzondere ladingen. Bij de overweg aan de Klapperdijk staat wachterswoning 14. In 1914 heeft het stationsgebouw er een verdieping bij gekregen. Het station is op 8 oktober 1950 gesloten voor reizigersverkeer. Tot begin jaren ‘50 was het station uitgerust met klassieke beveiliging. Vanwege het zeer beperkte verkeer is de Baronnenlijn omgebouwd tot een zogenaamde Lokaalspoorlijn zonder enige beveiliging en een maximale snelheid van 40 km/h. Het stationsgebouw is in 1970 gesloopt, de laatste goederentrein reed in 1972 en niet lang daarna zijn de rails verdwenen. Er zijn nu alleen nog het Stationspark en de Wilhelminabank die voor het stationsgebouw stond. Het voormalige tracé is nu een fietspad.
Nagenoeg alles aan Wapenveld is zelf gebouwd. De rails en wissels zijn aangelegd met onderdelen van Werps Modelbouw. De dwarsliggers bestaan uit gelaserd hout en de kleinijzers die de rails met de dwarsliggers verbinden zijn van gegoten messing. De gebouwen zijn eerst in CAD getekend en vervolgens gelaserd van 2 mm MDF. De klassieke seinen zijn gemaakt uit een in de club ontwikkeld bouwpakket. Het gras van Mininatur is met een elektrostaat aangebracht. Bomen en struiken werden van draad en loof gemaakt. Inmiddels is dit station overgegaan naar een nieuw lid binnen deze groep. Zo kreeg de bouwer ruimte voor zijn nieuwe project Hattem.